Który rozmiar górskich butów wybrać?
8 czerwca 2020Podróżowanie oraz aktywność fizyczna obecnie stają się coraz bardziej modne. Wycieczki górskie również cieszą się coraz większym zainteresowaniem i mowa nie tylko o wędrówkach...
Niemal każdy z nas ma imię, nasze psy, koty, ulubione zabawki dzieci - także. Różne firmy także mają swoje imię, czyli nazwę. A nazwa często niesie ze sobą ładunek pewnych skojarzeń lub przywołuje jakieś wspomnienia. W związku z tym ważne jest, aby to, co może być odczytywane z nazwy na poziomie mniej świadomym przez naszych klientów, było zgodne z tym, jak sobie wyobrażamy nasz biznes. Dlatego jeśli nie jesteś związany żadną umową franczyzową ani innymi zobowiązaniami, to warto stworzyć taką nazwę, która stanie się marką, a co za tym idzie - rozpoznawalnym i wartościowym aktywem. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak nazwać swoją firmę(na przykładzie pensjonatu). Przeczytaj go koniecznie!
Zacznijmy od tego, że na konkretnym przykładzie - pensjonatów, pokażemy jak proces nadawania nazwy może wyglądać. Nazwa pensjonatu powinna odzwierciedlać korzyść, jaką dostarcza klientom, ponieważ w ten sposób klient może poczuć odpowiednią więź emocjonalną z taką firmą. Wszystkie działania, jakie podejmujesz, mają w konsekwencji zadowolić Twojego aktualnego lub przyszłego klienta. Nazwa pensjonatu nie powinna podobać się wyłącznie Tobie. Dość często spotykamy wymyślne nazwy, których nikt poza właścicielami nie rozumie, które właściwie nic nie znaczą - są to albo dziwne imiona, francuskie słowa, nazwy wysp lub miejscowości, z których właściciele mają piękne wspomnienia. Są trudne do zapamiętania, a nawet niemożliwe do wymówienia. Poza tym są też nazwy oczywiste, które powtarzają się bardzo często. Na przykład w jednej, niewielkiej nadmorskiej miejscowości mogą znajdować się dwa pensjonaty „Biała mewa” lub „Bałtyk”. Lepiej głębiej się zastanówcie, w jaki sposób nazwiecie swój pensjonat - chodzi o to, aby wyróżnić się od konkurencji i spodobać się klientowi.
Na pewno, jeśli nie jesteś związany żadną umową franczyzową ani innymi zobowiązaniami, to warto stworzyć taką nazwę, która stanie się marką, a co za tym idzie - rozpoznawalnym i wartościowym aktywem. Oczywiście Ty nie masz takich budżetów, dlatego trzeba sprytnie wykorzystywać wszystkie możliwości poinformowania klienta o korzyściach płynących z odwiedzenia Twojego pensjonatu. Pamiętaj, że nazwa to punkt startowy w tym całym ćwiczeniu.
Nie ważne jaka jest specjalizacja, w jakiej lokalizacji pensjonat jest położony i jakie oferuje atrakcje – wszystkim swoim gościom pensjonaty oferują odpoczynek. W czasie cudownych wakacji, po ciężkim, służbowym spotkaniu w obcym mieście, lub w czasie krótkiego weekendu, kiedy chcemy zregenerować szybko siły lub po prostu spędzić czas w miłym towarzystwie.
Komentarze